Etiketter

, ,

Jahapp, det var ju det där med att jobba halvtid. Det har jag börjat med sedan 1 maj. Det började med schemabyte, klämdag, helgdagar och fan och hans mormor så jag har knappt hunnit känna efter än hur ett halvtidsschema fungerar. Men jag klagar inte, har varit mycket ledig. Nu har jag semester efter en ledigvecka så dagarna sträcker sig tomma framöver ända till 20 juli.

Nåväl, eftersom jag nu har så mycket tid så har jag nu storstädat hela huset, tvättat alla fönster, rensat alla garderober enligt Konmari, kökslådorna har fått sig en genomgång, fyllt frysen med kaffebröd, haft italiensk midsommarbuffé med helt hemlagad mat för 14 personer, promenerat 2 mil om dagen, tvättat kökstaket med tandborte, så nu är det klart.

Not.

Nej vet ni va. Någon sådan energi har jag alls inte hittat någonstans. Någon liten låda har väl fått sig en genomgång. Nog har jag dammsugit något rum. Men annars är det lata dagar som gäller här. Sovmorgnar till 9.30 är inte alls ovanliga. Då har ju den produktiva delen av dagen nästan tagit slut för det som inte blir gjort före 12 har en tendens att inte heller bli gjort. Det är inte klokt att man kan sova så mycket! Vi går oftast och lägger oss mellan kl. 23-24 och sover ändå som mest gott mellan kl. 7-9 på morgonkröken. Jag väntar på att sovmorgonsbehovet ska släcka sig själv så jag kan studsa ur sängen kl. 7 full av planer för vad dagen ska innehålla.

Jag tror inte riktigt jag vant mig än att ha så mycket tid. Det betyder däremot inte att jag inte njuter av att ha den. Nu hinner jag i alla fall läsa/lyssna på böcker i den utsträckning jag vill. Sen måste jag nog landa i vardagen och styra upp tiden med lite struktur så dagarna inte flyter ihop i ett enda töcken. Det är vad jag ska jobba på!

Ha de!

Bilden från midsommarfest i bystugan

