Så himla fort veckorna går, ännu snabbare när man jobbar. Dagarnas inrutning mellan kafffe – lunch – kaffe styckar upp dagen i små fragment, något att se fram mot innan man till slut får gå hem för dagen. Då infaller den korta kvällen och vips är man tillbaks på samma ställe igen, kaffe – lunch – kaffe.

Det har gått många veckor sedan jag hade min semester nu men jag kan ändå vagt minnas hur man upplevde dagarna. De sköna sovmorgnarna, tid att läsa, plocka med blommorna på altanen, laga mat i godan ro och bara njuta av tiden som inte alls har den där inrutade modellen.

Nåväl – en dag i taget och snart är det väl semester igen.

Lördagen tillbringas idag mest inomhus då det blåser snålblåst ute och det inte är så trivsamt. Vi har funderat på att ta en tur till Bäsna trädgård – vi får se vad som hinns med. Vi har fint Ume-besök också så det blir att se fram mot en trevlig afton, småpratandes i fåtöljerna. Eller nåt.

Men först ska jag begå ett mord eller två. Flugjäklarna håller på att driva mig till vansinne!

Ha en fortsatt skön helg! Bilden nedan tagen vid sommarens Londonresa och i bakgrunden ses Buckingham pallace.

DSC00624

