Etiketter

Jahaja. Här är jag igen, den som härom dagen skrev ett inlägg och skrålade om semester och himmel så skönt och hur skulle det bli? Häromdagen?

Min intention var att nu skulle jag blogga litet igen. Ett kort inlägg varje dag skulle det väl kunna bli om både det ena och det andra. Jo hej komochhjälpmig. Nu har det iallafall gått 5 veckor och i övermorgon är det bäck to bissniss för att uthärda ytterligare 5 veckor innan kollegorna är på plats igen och vardagen återgår till det normala.

Hur har det vart då? Vädret har varit riktigt bra. Mest sol, inte stekhett utan behaglig temperatur. Sedan har det varit dagar med skurar och t.o.m. ett riktigt oväder där Tor blåste ut all teknik hos grannarna men vi klarade oss. Tack, Tor! Några dagar har det varit grått och mulet också men det är nästan så det varit sköna vilodagar för återhämtning. Jag kan bli litet less på den där eviga lampan på himlen och tycker att det är skönt när den tar igen sig ibland.

Har jag badat? Näpp. Mygg? Näpp, inte knott heller. Resor? Näpp. Haft 2 resor i vår så min restarm var fylld. Fester? Näpp. Haft en väldigt osocial semester, så skönt. Längsta resmålet? Dalhalla för att titta på Peter Karlsson. Jättebra! Det som inte var bra var att det var raggarcuising på natten så det tog 1 timme att komma igenom Rättvik. Annars har vi nog som längst varit till – hmmmm – Falun? 1,5 mil?

Vad har jag gjort då? Läst, förstås. Mitt största intresse som jag aldrig hinner nog mycket av när jag jobbar. Det tar ju tid. Har nog plöjt en 15 böcker minst.  Pusslat – har ett 1500-bitars liggande som är litet svårt och som jag betar av några bitar per dag för att få det klart. Målat i målarböcker för vuxna. Fungerar utmärkt tillsammans med ljudböcker. Lagat mat – nödvändigt ont. Kommit med glada tillrop till maken som bytt fönster i vardagsrummet. Själva fönsterbytet är ju inte det stora utan att bygga upp väggen då fönstren har nya format. Hunnit städa litet skåp och lådor. Bakat litet kakor som vi också smällt i oss. Lagat en jättegod kolasås som vi också smällt i oss. Druckit en del vin och några Kosackens längtan som är så himla god när det är varmt ute. Haft sovmorgnar förstås.

Det konstiga är att trots att man inte har så mycket tidskrävande aktiviteter för sig så går tiden så fort och man hinner inte mycket på en dag.

För min del är det så att sommaren börjar inte förrän jag får semester och nu har jag haft den så nu är sommaren slut. Ja, litet så känns det trots att halva faktiskt är kvar.

Nåväl, nu behöver jag inte bekymra mig så mycket för det framöver för nu ringer väckarklockan 5.20 på måndag igen och det är bara att masa sig upp.

Det blir bra det med.

IMG_1957

