Etiketter

I fredags gick jag på semester. Ja, egentligen börjar den ju inte förrän i morgon bitti men nog känns det litet extra skönt sådär på fredagseftermiddagen när man studsar (känns det som) ut genom dörren för att inte (förhoppningsvis) behöva återkomma på 5 veckor.

Nu har helgen gått, det är söndag kväll. Då dyker funderingarna upp som ett brev på posten. Vad ska jag fylla min semester med? Hur vill jag att en ledighet ska tillbringas så att jag ärligt kan säga när jag kommer tillbaks till jobbet att ”jag har haft en toppensemester”?

Någon resa har vi inte planerat. Vi var till Spanien (Nerja) i mars och för ett par veckor sedan var jag till London på en 5-dagarsresa som verkligen var toppen! Därmed känns det som behovet av att ut och röra på sig någon längre sträcka är tillfredsställt.

Nu har jag bara vegeterat och småpysslat i helgen och titta på Snickarn som är här igen och i vanlig ordning byter fönster. Det börjar bli slut på fönster att byta nu. Han är flitig både med motion och snickeri så man blir helt handlingsförlamad bara av att titta på.

Vädret ser ut att bli perfekt kring 20-23 grader och växlande molnighet. Det passar mig alldeles utmärkt som inte är så jätteförtjust i stekhet sol som gör att man inte orkar vara ute och så kan man inte sova.

Så – då är frågan – hur gör jag nu? Ska jag bara låta dagarna flyta iväg och tycka att jag hann ingenting på semestern? Ska jag skriva ”att göra-listor” och beta av dem? Är det bäst att sätta upp ”saker jag vill göra” på ett papper, stort och smått. Ställer krav på att jag slår på fantasin, den har också gått på semester känns det som.

Ja – där är jag nu. Känns som jag måste sova på saken. Det enda som känns säkert – det är att jag har SEMESTER och faktiskt får disponera dygnets 24 timmar som jag vill!

Ha de!

IMG_1527

