Etiketter

, , , ,

Fredag idag, den första dagen på ett nytt år. Hoppas ni har det lugnt och skönt och slipper huvudvärk. Här skålade vi in nyåret i Loka och det gick bra det med.  Lugnt var ledordet. Bara jag och maken. Och katterna. Brasa. Levande ljus. God mat och dryck. En god Amarone som stått till sig sedan min födelsedag för 1 år sedan. Den som spar han har.

Idag har jag städat datorn, rensat mail och avbokat en massa nyhetsbrev som har en tendens att fylla inkorgen. Det finns mer att göra där. Känns bra när det blir litet ordning på saker och ting.

Än finns det lediga dagar att se fram mot. Ett par till. Sen börjar allvaret igen. Jullovet har varit såååå skönt. Lata dagar utan mycket nytta gjort. Lagat litet mat. Tvättat någon maskin. Sovit till 10-snåret på dagarna. Helt otroligt skönt.

Men trassel är on it’s way. Vi har fått fiber indraget i huset så nu har jag precis packat upp en ny router som måste installeras i morgon för då flyttar man bort vårt ADSL till fiber och ni vet ju hur det är med sådana där datormanualer. Helt obegripligt och varför ska det fungera klockrent när det kan krångla? Nä, just det.

Så, det är bara att masa sig ur sängen och sätta igång med årets första trassel och hålla alla tummar och tår för att det ska gå raka vägen precis som man vill att det ska göra. När det är klart ska vi ut och åka fiber och slippa vänta på uppdateringar som snurrar på skärmen när alla är ute och surfar på kvällskvisten och uppladdningen inte fungerar som man vill.

Så, come on, 2016! Ett problem i taget. Vi börjar i morgon.

Från det enda till det andra så frågade jag maken om han skulle vilja ha en sådan här dress om jag gjorde en åt honom och det sa han, att det skulle han VÄLDIGT gärna! Så då är det väl bara att sätta igång då….. (bilden har jag snott någonstans på det däringa internet).

2015-11-24 18.38.07

