Etiketter

,

Maken, han har flyttat ut till sig.Ser ut så här:

IMG_0417

Nu är det inte så allvarligt som det låter. Det är mer som att han är på dagis eller så. Ute och leker några timmar, sen kommer han hem. Ibland får jag hämta honom men för det mesta tar han sig in själv. Det är svarvar och sånt där obegripligt manligt som finns i dessa lokaler och han kommer in efter några timmar när det blir litet ruggigt och han börjar längta efter mat.

Idag lördag. Jag vaknade kl 6. Pigg. Jag gick upp och tog mitt morgonkaffe i det mörka och tysta huset. Bara jag och Knut. Jag satt mig med min ljudbok och målade i målarboken.Så underbart skönt. Det dagades och solen kom fram. Jag märkte det knappt. Koncentrerad på mitt målande. Det har varit en vacker dag. Solen har lyst och det är några kallgrader.

IMG_0391

Så här går jag i min tystnad, målar, läser ljudbok, pappersbok, tidningar, bloggar och klappar katten. Går ingen nöd på mig.Tänker på kontrasten hur det är på jobbet med mycket folk och ofta en massiv ljudvägg som blir svårare att uthärda med stigande ålder. Faktiskt.

Idag har vi satt i belysning i det lilla trädet på gården som ska tändas om 1 vecka. Jag har också plockat fram ljusstakar och stjärnor som ska upp i fönster nästa helg.

Min amaryllis har slagit ut. Älskar vita blommor och den här var så vacker.

IMG_0420IMG_0419IMG_0418

Nu ska jag planera dagens middag, kycklinglår i någon form. I morgon ska jag på utflykt. Återkommer.

Har’e!

 

 

 

